Nyitva tartás :

Szalon:
Hétfõ-Péntek : 800-1800
Szombat : 800-1300
Vasárnap : zárva
Szerviz, alkatrész:
Hétfõ-Péntek : 800-1700
Szombat : 800-1300
Vasárnap : zárva

  További hírek

Megérkezett a Vitara Limited!
További információ
  További hírek

Megérkezett az Új SX4 S-Cross
További információ
  További hírek

HAZAI GYÁRTÁSÚ SIKERMODELLEKKEL TAROLT A SUZUKI 2016-BAN
További információ

Suzuki hírek


Megérkezett a Vitara Limited!

Megérkezett az Új SX4 S-Cross

HAZAI GYÁRTÁSÚ SIKERMODELLEKKEL TAROLT A SUZUKI 2016-BAN

2015 márciusától jön a minden elemében új Suzuki VITARA!

A Suzuki az új Vitarával jelentkezik a Párizsi Autószalonon

A Suzuki bemutatta Authentics koncepcióautóját

S-Cross: a Suzuki felforgatja a crossover kategóriát


S-Cross: a Suzuki felforgatja a crossover kategóriát
Az S-Cross lesz a következő évek egyik meghatározó Suzukija

A crossover kifejezés éppen a Suzukinak köszönhetően mára magyar nyelvben is meggyökeresedett: olyan sokféle célra használható praktikus járművet jelent, amelynek formája a terepjárók világát idézi. A magas felépítés és a nagy hasmagasság miatt az utasok a forgalom „felett” ülnek, ami biztonságérzetet ad. Ha ezt még négykerék-meghajtással is kiegészítik, akkor sem egy sáros dűlő, sem egy lefagyott emelkedő nem jelenthet akadályt. A crossover kategória legjobbjai ugyanakkor kényeztetnek is: bennük van minden olyan praktikus szolgáltatás, amelyeket mára elvárunk egy, az egész család igényét kielégítő, divatos autótól. A Suzuki úttörő szerepet vállalva szerzett nevet magának a kompakt sport-szabadidőautók, vagyis a crossoverek műfajában. Ezzel egyidejűleg egyedülálló technológiai szaktudást halmozott fel a kis személyautók fejlesztésében. A ’80-as évek második felétől fogva a cég a motorsportban is aktív, komoly sikereket ért el a JWRC-sorozatban. Az innen származó tapasztalatokkal gazdagodva folyamatosan finomítja személyautó-gyártási technológiáit.


Az S-Cross több mint egy új Suzuki

A Suzuki ilyen háttérrel mutatta be az október elsején véget ért 2012-es Párizsi Autószalonon az S-Cross tanulmányautóját. A hihetetlenül izgalmas kocsi a márka következő generációs, C szegmensbe tartozó crossover modelljének előfutára. Benne van minden, amit a crossover műfajról tanítani lehet, és az is, amit nem. Azok a szerencsések, akik meglátogatták a Suzuki párizsi standját, tanúsíthatják: újságírók és autórajongók egymás vállát lökdösve akartak közelebb kerülni és egy-egy pillantást vetni a pódiumon méltóságteljesen körbeforgó S-Crossra. Az S-Cross egyelőre egy tanulmányautó, ami a Suzuki gyakorlatában azt jelenti, hogy a most bemutatott modell még nem a végleges, de maga a koncepció, a főbb vonalak, az arányok már nem változnak a sorozatgyártásig.


Dizájn: mindent visz

Az autóiparban sajnos egyre megszokottabb, hogy a gyártók egymástól „vesznek kölcsön” egy-egy jól sikerült formát, ügyes részletmegoldást. Az S-Cross kilóg a sorból, a Suzuki mérnökei olyan autót alkottak, amely minden részletében eredeti, és minden bizonnyal kategóriateremtő erejű lesz. Még a képeken keresztül is átjön a dizájnerek szándéka: a vonalvezetés egyszerre érzelmes és dinamikus, az első lökhárítótól induló markáns él egészen a semmihez sem hasonlítható formatervű hátsó fényszórókig vezetik a tekintetet. A LED-es ködfényszóróval felszerelt első lökhárítók, és a vadmacskás, oldalra kihúzott fényszórók érzékeltetik: komolyan veendő játékosról van szó, akármilyen versenyről is legyen szó.


Finom részletek, rafinált megoldások

Az immár évtizedek óta elismert Suzuki-minőséget sugallja a hálós-mintájú első hűtőrács sötét és selyemfényű krómozása és az innovatív tervezésű tetősín is. A lényeg itt is a részletekben van: amikor nem használják, egy síkban van a tetővel. Az elérni kívánt aerodinamikai hatást a hátrafelé lejtetett tetővonal, illetve az első lökhárító oldalán, az ajtók alján és a hátsó lökhárítók oldalán végigfutó sima kontúr segíti. Az S-Cross talán legérdekesebb része a „láthatatlan” A-oszlop, és a fényszórók alatti légbeömlő. A karosszéria formája persze nem „csak” szemet gyönyörködtető: kialakítása révén az S-Cross fogyasztása is alacsony lesz. A crossover jellegre utalnak az alsó díszlécek, az első védőlemez, és a hihetetlenül vonzó - tekintélyes, ugyanakkor nehezen megfejthető rajzolatú - 20 colos krómozott felnik. Az óriási méretű kerekek azt sugallják: ez az autó bárhova el tud vinni bennünket. Telitalálat a hátsó, dupla, rombuszformájú kipufogóvég is a kis ledsorral. (Kíváncsian várjuk, ki fogja először lemásolni). A részletek vágykeltő egésszé állnak össze, az S-Cross nagyon egyben van.


Öröm és praktikum egy autóban

A Suzuki mérnökei Párizsban közreadták az S-Cross méreteit: 4,31 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,6 m magas, a tengelytáv 2,6 m. Mindez hétköznapi nyelvre lefordítva azt jelenti, hogy az S-Cross egy vonzó formájú szabadidő-autó, tágas belső térrel. A mérnökök ígérete szerint az új jármű tulajdonságai és funkciói mindenekelőtt a kényelmet szolgálják majd. Nagyfokú használhatóság és életigenlés egyszerre lesz rá jellemző: a C szegmens crossoverjei között az egyik legnagyobb csomagtér áll majd rendelkezésre a kocsiban, a panorámatető viszont arról szól, hogy az élet szép és mindennap örömöket tartogat a számunkra. Ha ehhez a formatervhez az átlagosnál nagyobb hasmagasságot társítanak, a legújabb Suzuki az egyébként is egyre népszerűbb crossover kategória tetején találhatja magát.


Vonzó egyediség

A bemutatott S-Cross kristályzöld metálnak nevezett, valójában nehezen besorolható színe intenzív, sugárzó jellegű: nem lehet nem megnézni a kocsit. Megalkotói elképzelése szerint a „természet a városban – város a természetben” képzetét kelti a szemlélőben. A bemutatón elhangzott az is, hogy a Suzuki, tekintélyes örökségére építve, az eddigieknél is kifinomultabb négykerék-meghajtás rendszerrel fogja felszerelni az S-Crosst. Így az új modell sokoldalú lesz: vezethető takarékoskodva az üzemanyaggal, de sportosan vagy akár hóban is. Örömet szerez a mindennapokban, például munkába járáskor vagy a gyerekek szállításánál, de a hétvége hosszabb útjain is. Maradéktalan megtestesülése annak, amit a Suzuki egy szabadabb városi életstílust megtestesítő, okos crossoverről gondol, és amit a cég „Way of Life!” jelmondata sugall. Fontos az is, hogy a jövőre debütáló S-Cross nem egy üres divatdarab lesz: éppolyan kiváló menettulajdonságokkal, teljesítménnyel és fogyasztási adatokkal bír majd, mint amit a Suzukitól megszokhattunk.


Minőségi crossover

A motorok körül nagy a titkolódzás, a Suzuki mérnökei ügyesen őrzik a fejlesztési titkokat. Ami biztosnak látszik: az új S-Cross tanulmányautó gyártásba kerülő változata a legkisebb szén-dioxid-kibocsátású kocsik közé tartozik majd a C szegmens crossover gépjárművei között. A Suzuki a tervek szerint Suzuki 2013-tól minden évben új modellt vezet be az európai piacra. Az újonnan bemutatandó autók közül elsőként a szériaérett S-Cross fog megérkezni, várhatóan a jövő év vége felé. A legújabb Suzuki fejlesztése gőzerővel folyik, az álcázott prototípusokat már Európa több pontján is lefotózták. (bár ezek az autók a felismerhetetlenségig el vannak takarva, még a forma is nehezen ismerhető fel). Ami már csak apróbb részleteiben változik, az a dizájn: Takehito Arai vezető dizájner úgy fogalmazta meg az alapkoncepciót, hogy az érzelmeket megszorozták a minőséggel és az aerodinamikával. Az S-Cross életstílust sugall, a vidék friss levegőjét hozza magával a városi dzsungelbe. A szabadságot ígéretét adja a benne ülőknek, miközben az autó ökológiai lábnyoma csekély, üzemeltetése pedig olcsó lesz.


S-Cross made in Esztergom

A hasonló méretű – 4,3 méteres – crossovereket az egész világon keresik: Európában éppúgy szívesen veszik a divatos, többcélú, jó minőségű járműveket, mint Észak-Amerikában vagy Ázsiában. A Suzukinak jó esélye van rá, hogy a cég filozófiájának megfelelően, a sport, a család és a környezet szempontjai alapján fejlesztett S-Crosszal újabb jelentős sikereket érjen el. Úgy tűnik, hogy a konkurensekkel összehasonlítva az S-Cross kiáll mindenféle összehasonlítást, az pedig, hogy mindez Esztergomból kerül majd a világ autószalonjaiba, külön büszkeséggel tölthet el bennünket.





XL7 teszt

Ötcsillagos védelmet nyújt az új Suzuki Swift

Világpremier: indul a Suzuki Swift új generációjának sorozatgyártása

Idén jön a szupertakarékos Suzuki Swift

40 éves a Suzuki legkisebb terepjárója

Hamarosan itt az üzletemberek Suzukija - a Kizashi

ADAC: a magyar autó a legmegbízhatóbb

Kevesebbet fogyaszt az új Suzuki Alto

Megújult a családi Suzuki

A legolcsóbb? - Suzuki Alto

Megújul az SX4



2010 Suzuki Érd Minden jog fenntartva

Adatvédelmi nyilatkozat